سرور ابری چیست؟

سه شنبه 4 دی 1397
10:26
آسان رایان

ابر (Cloud) چیست؟

خب خیلی از ما کلمه ابر را در دنیای آی تی زیاد شنیده ایم اما برایمان گنگ یا نا مفهوم است.قصد داریم تا در این مقاله عبارت "ابر یا کلود" را تشریح کنیم و سپس به توضیح سرور و هاست ابری بپردازیم.اینکه از یک موضوع فقط در حد اسم مطلع باشید اما هیچ چیز از آن ندانید بسیار اتفاق بدی است؛ شخصی که می خواهد چه در حوزه آی تی به صورت حرفه ای و چه به عنوان یک مشتری فقط یک وب سایت داشته باشد بهتر است که از تکنولوژی های برتر و به روز مانند ابر مطلع باشد.

یک ابر در حقیقت به مجموعه ای از کامپیوترهای متصل به هم می گویند که به عنوان یک اکوسیستم واحد فعالیت می کنند.ابرها به شکلی طراحی و تنظیم می شوند که بتوانند یک یا چند سرویس را از راه دور در اختیار ما بگذارند، سرویس هایی همانند ذخیره اطلاعات، استفاده از نرم افزارها و... .فکر کنید که شما یک فضای ذخیره سازی بر روی سرور خریداری کرده اید.اگر این فضای میزبانی به صورت تکی و بدون هیچ گونه ارتباط با سرورها و سیستم های دیگر وظیفه نگهداری داده های شما را داشته باشد، و بعد از مدتی به هر دلیلی (سیستم عمل، سخت افزاری، آتش سوزی و...) سرویس دادن به شما دچار مشکل شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ برخی از اتفاقات و نقصان ها می تواند به صورت مکرر مانند به روز رسانی سرور یا سیستم عامل برای فضای میزبانی ما رخ دهد.

حالا تصور کنید که بار پردازشی خود را بین چند کامپیوتر قدرتمند تقسیم کنیم و کل کار و تراکنش ها بین چند کامپیوتر تقسیم شود.مشخصا قدرت، ثبات و عملکرد سیستمی ما افزایش پیدا خواهد کرد که این همان عملکرد کلی سیستم های ابری می باشد.این سرویس ها برای ارائه در هر زمینه ای از پیش تنظیم شده اند و کاربران آن برای استفاده از آنها نیاز به اعمال هیچگونه پیکربندی ندارند.اما چرا اصلا برای این سامانه عبارت "ابر" انتخاب شده است؟ پاسخ دقیقی به این سوال وجود ندارد اما 2 تعریف که بسیار منطقی هم هستند می توان به آن نسبت داد.

اول اینکه اگر مجموعه ای از کامپیوترها و سرورها که درک همکاری آنها از دور پیچیده است را می توان مشابه یک ابر دانست.خود ابر از ذرات بخار آب و غبارهای دیگر موجود در هوا تشکیل شده و هنگامی که آنها را نگاه می کنیم فقط یک تصویر واحد و حجم سفید رنگ می بینیم.و تعریف دوم اینکه درزبان انگلیسی به دسته ای از پرندگان و دیگر بالداران که در حال پرواز هستند، عبارت کلود را نسبت می دهند که می توان عبارت ابر در آی تی را اقتباسی از این پرواز دسته جمعی دانست.

ادامه مطلب


[ بازدید : 372 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ارزانترین شرکت سفارش دامنه و فروش هاست است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]